Frambozen smoothie bowl | strongbody.nl
2
Apr

Frambozen smoothie bowl | Plantbased Tuesday

Ook zo van het mooie lenteweer genoten afgelopen weekend? Ik in ieder geval wel! Give me some more vitamin D please! En deze frambozen smoothie bowl…Ik word er blij van, het is lekker fris en yummie zoet. Oh ja en het is ook nog gezond! Wat wil je nog meer?

Frambozen smoothie bowl | Strongbody.nl

Smoothie bowl

Iedereen heeft wel gehoord van smoothies, maar een smoothie bowl is the next level. Je maakt er bijna een maaltijd van door het toevoegen van simpele ingredienten en toppings. Deze delicious frambozen smoothie bowl heb je in tien minuten gemaakt…en dat lepelen uit je bowl…hmmmm…zooooo lekker! Het is een andere beleving dan een glas smoothie leegdrinken met een rietje!

Frambozen smoothie bowl | strongbody.nl

Als eerste heb je natuurlijk de basis nodig. Voor deze frambozen smoothiebowl heb ik een handjevol bevroren frambozen in de blender gegooid en gecombineerd met een verse banaan, wat verse muntbladeren en water. Je kan natuurlijk ook plantaardige melk gebruiken maar ik gebruik het liefst water. De basis moet wel iets dikker zijn dan een normale smoothie dus hou in de gaten hoeveel water je eraan toevoegt. Ik heb het water en de frambozen niet precies afgemeten maar je merkt al gauw genoeg of het dik genoeg is.

Dan maak je de bowl af met verschillende toppings. Ik vind het altijd belangrijk om er zaden en pitten op te gooien vanwege de goede effecten op de darmflora. Ook voeg ik er andere verse fruit eraan toe zoals aardbeien en bramen. Laat je creativiteit erop los: avocado, pindakaas, musli, chiazaad en veel meer! The sky is the limit!

Wat vinden jullie trouwens van mijn gepersonaliseerde coconut bowl en de palm lepel van Plant Ahead? Ze redden afval kokosnoten om er geweldige bowls van te maken. Deze kocht ik toen ik laatst een bezoek aan Veggieworld 2019 bracht . Waarom eten uit een saaie kom wanneer je je even een moment kan wanen in de tropen? Nu alleen de hangmat nog!

Is fruit suiker ongezond?

Nee per definitie niet. Er wordt over suiker gezegd dat het slecht is voor je lijf. Dat geldt vooral voor de geraffineerde versie, zoals witte suiker. Maar ook voor bewerkte voeding waar toegevoegde suikers in zitten. Het verschil met vers fruit is dat het naast de suiker belangrijke voedingsstoffen zoals vezels, mineralen, vitamines en anti-oxidanten bevat. Dus goed voor ons lijf! En natuurlijk bevat de ene fruitsoort meer dan de ander, dus blijf goed variëren. Thank God voor seizoenen: zo eten we heel het jaar door verschillende soorten fruit.

Frambozen smoothie bowl | strongbody.nl

Frambozen smoothie bowl | strongbody.nl

Frambozen smoothie bowl | strongbody.nl

Frambozen smoothie bowl | strongbody.nl

Benodigheden Frambozen smoothie bowl

Basis:

  • handjevol bevroren frambozen
  • 1 el bevroren stukjes mango
  • 1 banaan
  • paar blaadjes verse munt
  • water

Toppings:

  • aardbeien
  • bramen
  • geraspte kokos
  • muesli
  • noten en zadenmix (pompoenpitten, zonnebloempitten, lijnzaad, sesamzaad)

Bereiding:

  1. Doe de ingrediënten voor de basis in een blender en pureer samen. Zorg dat het niet te waterig wordt.
  2. Schenk in een schaal en maak af met de toppings naar keuze.
  3. En dan rest er maar één ding: GENIET!

Wil je op de hoogte blijven van alle Plantbased Tuesday gerechten? Volg me dan op Facebook en Instagram.

Heb je deze frambozen smoothie bowl gemaakt?
Dan zou ik het graag willen weten! Maak een foto en tag me op Instagram en gebruik de hashtag #strongbodynl

Andere plantaardige recepten proberen?
Maak ook deze mango smoothie bowl

Liefs,

StrongbodyNL, Juliette Amadsoedjoek

9 Responses

  1. lijkt me heerlijk zo’n smoothie bowl. Snel maar eens proberen, al gaat dit wel in het weekend worden. Een stuk gezonder dan een broodje kaas in ieder geval 😉 ennuh prachtige foto’s chapeau!

Leave a Reply