pilates ring workout
29
Mar

Pilates Ring Workout Deel 2 | Pilates Video

Wooohooo! Deel twee van de Pilates ring workout is online! Hoe heb je deel één ervaren? Ik weet dat sommigen het heftig vonden. Maar we gaan door! Vandaag trainen we de buik, billen en rug. Deze workout duurt maar 15 minuten, maar wil je een langere workout, doe dan eerst het eerste gedeelte en aansluitend deze workout.

 

pilates ring workout

Een korte uitleg wat de Pilates ring eigenlijk is:

De Pilates ring, ook wel de Magic Circle genoemd is een flexibele rubberen of metalen ring die weerstand biedt tijdens de oefeningen. Er wordt gezegd dat Joseph Pilates (de grondlegger van deze bewegingsvorm) voor de eerste Pilates ring een metalen band van een bier ton heeft gebruikt! Het is een erg effectief instrument en wordt gebruikt om de diepe spieren extra hard te trainen zonder dat je groot apparatuur nodig hebt.

Pilates ring workout
Het gebruik is eigenlijk vrij simpel: je knijpt de ring samen tussen bijvoorbeeld de handen, benen, knieën om spierkracht en spieruithoudingsvermogen te ontwikkelen. Het is tevens een referentiekader, want je voelt meteen wanneer je lichaam niet in balans is. Het is namelijk nodig om aan beide kanten met dezelfde druk de ring te knijpen, ander raak je uit balans. Vind je de Pilates ring leuk? Dan kan je ook een workout met de Pilates mini ball doen!

Enthousiast geworden door de workout en je wilt meer? Dat kan! Op mijn YouTube kanaal  vind  je diverse workouts zoals deze voor de beginner, train je buikspieren keihard in vijf minuten of daag jezelf uit met de stretchband.

Innercare is belangrijk en je wilt je lichaam ook goed van binnen verzorgen.  Daarom komt Strongbody binnenkort ook met foodvideo’s waarin ik heerlijke plantaardige gerechten klaarmaak. Abonneer je op mijn YouTube kanaal zodat je niet alleen aan je diepe buikspieren werkt maar ook creatief leert te koken met groente. Minder vlees en vaker plantaardig eten is tenslotte goed voor het milieu!

Create a strong body with a happy mind!

Liefs,

 

StrongbodyNL, Juliette Amadsoedjoek

 

 

 

 

 

 

 

10 Responses

  1. Ik heb de laatste jaren steeds vaker nieuwe manieren van bewegen ontdekt. Momenteel kan ik niks doen ivm knieklachten maar ik dacht laatst al aan Pilates om dat weer eens te proberen. Maar dit vind ik dan ook wel heel interessant. Misschien gewoon eens proberen. Bedankt voor de uitleg!

  2. Dit lijkt me best een fijn product om lekker thuis mee aan de slag tr gaan als je geen zin of tijd hebt om naar de sportschool te gaan. Zo te zien kin je er best leuke en gezonde oefeningen mee doen.

  3. Hier op dit moment nog in stand hoogzwanger maar ik verlang er naar weer meer te kunnen gaan bewegen. Nu weet ik dat hoogzwanger op zich niet in alles een belemmering is, maar met bekkenklachten is me geadviseerd vooral (bed)rust te houden nu. Ik vind de ring zeer interessant! Bedankt voor deze kennismaking.

Leave a Reply