pilatesoefeningen voor nek en schouders | strongbody.nl
29
Nov

Soepel blijven met deze pilatesoefeningen voor nek en schouders | Pilates Video

Nek- schouderklachten zijn eerder een regel dan een uitzondering. Vooral in een maatschappij waarin een groot deel van de bevolking een zittend beroep heeft. Verkeerde (zit) houdingen en bewegingspatronen worden ontwikkeld waardoor  je nek verkrampt, je gespannen krijgt en je bovenrug een gebogen houding aanneemt. Kortom: Je leert je lichaam een onnatuurlijke houding aan.

pilatesoefening voor nek en schouders | strongbody.nl

Stress

Ondertussen is het bewezen dat ook stress invloed op je lichaam heeft en dat de eerste en grootste klachten ontstaan op jouw zwakke plekken. Voor veel mensen zijn dat de nek en schouders. Herkenbaar dat je schouders bijna tegen je oren aanzitten? De spieren zijn verkort en dan komt de oppervlakkige en korte ademhaling veroorzaakt door stress en nervositeit er ook bij. Die veroorzaakt een stijve band rondom de ribbenkast. Kom in actie voordat het chronisch wordt. Je kan de pijn verhelpen met deze pilatesoefeningen voor nek en schouders in mijn nieuwe video. Hieronder deel ik drie oefeningen met je maar in de video van zeventien minuten laat ik veel meer oefeningen zien.

Nek stretch

pilatesoefening voor nek en schouders

Bij deze oefening rek je de nek aan de zijkant uit door je hand op de oor te leggen. Ik vind deze nek stretch heerlijk! Je zal merken bij het rekken van je eerste arm dat één arm langer is dan de ander. Heel grappig om te zien!

Diamond Press

pilatesoefening voor nek en schouders

Je ziet vanuit het plaatje niet zo goed wat er gebeurt maar je rekt de oren zo ver mogelijk van de schouders vandaan. Je maakt eerst een diamanten vorm met je duimen en wijsvingers, die leg je boven je hoofd neer en rek op deze manier de schouderbladen en oren uit elkaar om meer lengte te
creëren in de nek.

Mermaid Stretch

pilatesoefening voor nek en schouders

pilatesoefening voor nek en schouders | strongbody.nl

Rotatie is belangrijk voor een gezonde rug en in deze oefening rek je de achterkant en de voorkant van je middenrug op door middel van rotatie. Je strekt de armen op het eind goed uit elkaar!

Pas de oefeningen goed toe

Het is zoals in al mijn Pilates video’s dat je heel goed luistert naar mijn instructies. Ik geef namelijk veel instructies omdat iedereen op verschillende niveaus meedoet en omdat de één anders reageert om mijn woorden dan de ander. Ik raad aan om deze pilatesoefeningen voor nek en schouders twee of drie keer in de week te doen om je bovenrug soepel te houden. Of deel deze blog of pilates video workout met iemand die je blij kan maken met deze tips!

YouTube kanaal

Op mijn YouTube kanaal vind je niet alleen workouts maar ook foodvideo’s waarin ik vegan Snickers maak. Abonneer je op mijn YouTube kanaal om als eerste op de hoogte te blijven van mijn video’s!

Laat me in de comments weten wat je van deze 17 minuten Pilatesoefeningen voor Nek en Schouders Workout vindt. Wil je graag een Pilates workout zien die een bepaald probleem of lichaamsgebied behandelt? Let me know!

Nothing, literally nothing, makes me feel like I’m back to my body more than Pilates. – Kate Hudson

Liefs,

strongbodynl, julietteamad

7 Responses

  1. Iets dat ik vaker zou moeten doen. Ik doe erg veel bureauwerk en merk dat dit soort oefeningen heel goed zijn. Doe vergelijkbare oefeningen soms op een matje op zolder. Ik ga deze zeker ook eens meenemen.

Leave a Reply